1. Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki! Komunikat Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl - BCC ZBP i Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
      W ostatnich miesiącach częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania (np. policjantem).
      Celem jest pozyskanie informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera ofiary).
      Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią komunikatu pod tym adresem.
      ------------------------------------------------------------------------
      31 października 2021 r. wchodzą w życie nowe przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jedna ze zmian dotyczy stosunków i transakcji klientów z krajami trzecimi wysokiego ryzyka (art. 44 ust.1 i 44a ustawy). Zgodnie z nowymi przepisami, od 31 października 2021 r. będziemy musieli zastosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeśli transakcja klienta wiąże się z krajami trzecimi wysokiego ryzyka.
      Oznacza to, że:
      a) będziemy mogli wstrzymać - maksymalnie do 5 dni roboczych - przychodzące oraz wychodzące przelewy,
      b) będziemy prosili o:
      *dodatkowe informacje i dokumenty dotyczące transakcji (np. faktury) oraz
      *informacje dotyczące źródeł pochodzenia majątku i środków klienta oraz wszystkich jego beneficjentów rzeczywistych.
      Jeśli nie otrzymamy tych informacji i dokumentów w wyznaczonym czasie, nie będziemy mogli zrealizować wstrzymanej transakcji; w ostateczności możemy nawet wypowiedzieć relację z klientem.
      Aktualną listę krajów trzecich wysokiego ryzyka znajdziesz na stronie internetowej. ------------------------------------------------------------------------
      Z przyjemnością informujemy, że specjalnie dla Państwa pod numerem 801 560 605 (oraz 86 216 11 14) uruchomiliśmy Infolinię wsparcia użytkowników bankowości elektronicznej.

      Obsługuje ona między innymi:
      - blokowanie i odblokowywanie dostępu,
      - reset hasła do bankowości elektronicznej,
      - problemy z logowaniem do bankowości elektronicznej,
      - problemy z obsługą bankowości elektronicznej

      Infolinia pracuje całodobowo siedem dni w tygodniu.
      Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora.

      Pozdrawiamy,
      Administratorzy
      ------------------------------------------------------------------------
      Uwaga: Do poprawnego działania aplikacji eCorponet wymagane jest zainstalowane środowisko uruchomieniowe języka Java w wersji 1.8 (JRE 1.8) lub nowszej.

      Instrukcja instalacji i konfiguracji środowiska Java dla aplikacji eCorpoNet znajduje się pod tym adresem.
      ------------------------------------------------------------------------

    1. 1. Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia
    2. Czy adres rozpoczyna się od "https://"?
    3. Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane?

    1. 2. Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódce)
    2. Czy certyfikat został wystawiony dla właściwej domeny (adresu) ?
    3. Czy certyfikat jest ważny?

    3. Chroń swoje hasła!
  1. Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych.
  2. Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł.
  3. Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu.
  4. Zanim podasz hasło - sprawdź certyfikat strony.

    Uwaga

    Mając na uwadze należytą ochronę środków zgromadzonych na Państwa rachunkach informujemy, że podczas korzystania z Bankowości Internetowej:

    - nie należy wchodzić na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku;
    - nie należy odpowiadać na żadne e-maile dotyczące weryfikacji danych (np. identyfikatora, hasła) lub innych ważnych informacji - Bank nigdy nie zwraca się o podanie danych poufnych za pomocą poczty elektronicznej;

    Kliknij aby rozwinąć